DrömenOmUsa

Alla inlägg under augusti 2010

Av Ida, Emma, Emma, Levicia !! - 6 augusti 2010 09:58

Heej !!

jag vaknade på ett ungefär halv 9 och jag låg kavar litte i sängen för att inte va lika tröt när jag gick upp. När jag sen skulle gå upp så fanns det ingen frukost på bordet så jag fick göra frukost själv jag tog fram mjölk filmjölk och juice och litte mer jag började kokka caffé till mamma och pappa så att dom inte behövde det. Jag gick in i mammas och pappas sov rum för att säga att de var frukost de gick upp och in till köket och rostade en macka , När mamma skulle gå coh hämta caffé så ropade hon på mig och frågade vad det var för fel på caffé bryggaren och då förstod jag , jag hde glömt att hälla i vattnet i det lilla luckan. Jag hade bara fyltt vatten och satt in kannan och satt på den. Det var ju litte knäpt!! Efter frukosten gick jag in till datorn och gick in på bdb där jag hade fått 14 kommentarer  och 2 svar. Jag kollade i genom alla de var bara Selma som hade kommenterat alla och sen hade jag fått svar av Lovisa. Sen gick jag in på bloggen där jag nu sitter och bloggar. Jag hade  låst dörren om mig. Min lillebror försöker öppna den. Han har faktist lyckats med det några gånger. Nu kom mamma in som hade ny tvättade kläder i famnen hon öppnade gabberoben och säger vad det och rörigt i din här i. Jag sa att jag inte bryde mig och då sa hon att jag bara kommer bli sur när jag inte hittar de klädes plagg jag vill. Men jag sa bara lungt att det gör jag visst. Mamma på minde mig om att jag snart e i tonåren och kunde bli sur hur lätt som helst( och om jag blir sur då blir jag det riellt) jag e snart i tonåren som jag sa men min mamma var som en jobbig tonåring innan hon blev det och det har jag visst erft efter henne. Men ialla fall nusitter jag här och bloggar och ska av sluta för den här gången.


Hejdå //Tackida   

Av Ida, Emma, Emma, Levicia !! - 5 augusti 2010 19:56

Heej!!

idag så ringde jag min kompis jonna som bor dellvis i  stan. Vi bestämmde att vi skulle va hemma hoss henne så jag tog tåget in till stan. Men när jag väll kom fram så kunde jag inte portkåden och så har ju min mobil gåt sönder så jag kunde inte ringa henne. Så jag stog där utanför dörren i Ca halv timme för sen efter det kom Jonna som trode att jag gått vilse. När vi kom in till henne började vi först prata om hur jag hde haft det i liseberg och i ullared. Sen var vi inne på datorn och kollade titanic klipp , Efter ett tag kom Jonnas pappa hem från jobbet. Sen efter det tittade vi in på bdb och picjoke. Litte senare sen Ca kl 5 så kom Jonnas lilla syrra Minna in och frågade om vi ville gå på Mc Donalds , De ville vi så vi tog på oss yter kläderna och traskade vidare till Mc. Jag köpte en Big mac med  plusmeny och fanta eksotik ( min favvo läsk ) Jonna tog lika dant fast med fanta istället för Fanta eksotik   Minna tog likadant som mig fast utan plusmeny. Vi tog med oss maten hem till Jonna och åt den när vi sammtidit små såg på enn dokumentär om Adolf Hitler( Man kunde inte typ missa det för Hennes pappa Håkan såg det i datorn ) Sen så gick vi in till jonnas rum där vi var inne på bdb och komenterade folks bilder till Ca 20 över 6 då vi spelade litte tv-spel med Minna oc Håkan( Grymt svårt spel allså) Man skulle typ skuta flyggplan och muppar ja massor. Litte senare skulle jag hem så då fick Jonna och jag ta förväll. Jag gick in till tågvädern där jag sa att jag skulle till Vikingstad sen ståg jag där på starionen i Vikingstad och väntade på pappa som aldrig kom , Jo då han kom. I bilen hade han mitt favvorit godis Saltakatten , Jag tog asken och tog några stycken sen bjöd jag pappa på litte så klart. Vi kom hem där jag ropade HALLÅ! jag fick ett svar av mamma som frågade vad jag hde gjort i dag jag sa att jag hade varit på Mc helt enkelt ( för hon visste ju redan att jag hade varit med Jonna) Jag satte mig framför datorn och tog några bilder på mig som snart åkte in på bdb. Sen ropade mamma att det var kvällsmat jag tog ett kex efter som jag hade ätit mat för 1 timme sen. Sen gick jag In till datorn och loggade in mig på bdb  och bloggplatsen.se jag fick ta och sädda litte innan jag forstade med datorn för mitt rum var massor klädder ut slängda på golvet , Men det tog bara 4 min , Och jag börjde blogga och nu sitter jag här och har snart skrivit klart.


Hej då // Tackida  

Av Ida, Emma, Emma, Levicia !! - 5 augusti 2010 12:30

Heej!!

Nu entlien har jag klätt på mig och sminkat mig. om två veckor ska jag på tränningsläger skit kul jag ska packa i heljen och sen kanske va med kajsa den bästa.

Hejdå//Tackida  

Av Ida, Emma, Emma, Levicia !! - 5 augusti 2010 11:00

Om 20 dagar fyller jag år!!! jag önskar mig massor jag kan skriva min önskelista dedanför.


                          1. En ny mobil ( min gick sönder när jag var och campade )

                          2. 1000 kr ( eller mer. om jag får 1000kr så kan jag köpa en dator)               

                          3. En systemkamera ( jag vill bli fotograf när jag blir äldre )

                          4. Titanic ( älskar filmen gråter till den hela tiden )

                          5. alla twiligth filmer

                          6. affrisher på Twiligth

                          7. Biokort (laddat med 500 kr)

                          8. super mario party till nintendot ( låter kanske nördigt men skit sama)

                          9. Kläder Och Smink

                          10. Lisebergsresa

                          11. Lady gagas nya skiva :)

                 

De var hela min önskelista och man hoppas jupå det bästa haha


Hej då // Tackida   

                          


Av Ida, Emma, Emma, Levicia !! - 5 augusti 2010 10:26

Hej !! igår var jag och kollade mitt rum de kommer bli fett häftit. Men när jag gick runt i bauhaus så var det halva priset på planscher och det fanns en bild kvar på Robert Pattison!!! Så den köpte jag för 45 kr. Sen efter det åkte vi till smultron stället i söderköping ( de var jätte gott) Jag köpte en hink med glass som man fick välja 5 kulor jag valde choklad , viol , dumle , änglaglass och bubbelgum. Sen fick man 2 kulor mjukglass på så det blev typ 7 kulor   så fick man ju så klart välja strösel då valde jag tutti frutti !(man åt glassen i hink och man åt med en spade) De var extra gott med den glassen efter som den glassen e hemma gjord jätte gott. Sen åkte vi hem och såg på Miss Marpel samtidit som vi åt kräftstjärtar med gräddstuvadpasta (Jätte gott de med)


Hej då // Tackida   




Av Ida, Emma, Emma, Levicia !! - 4 augusti 2010 11:24

Går till...............



..till en kille som hjälpte oss när vi inte hade någon belsin kvar i bilen   


Nästa gång kan du va du som har Veckans Guldros


Lycka till // Tackida

Av Ida, Emma, Emma, Levicia !! - 4 augusti 2010 10:52

 Ska få ett nytt rum! Mamma pratar jämt om att hon vill ha en matsal och då ska hon ha den i mammas och pappas sovrum. Då måste dom ju ha ett annat rum att sova i så klart. Dom  får ta mitt rum jag har nu. Så nu ska vi  bygga ut ett rum till mig ska bli jätte roligt att se hur de ser ut när de klar! Då ska mamma och jag åka och köpa saker till mitt nya rum  . Men först måste vi ansöa om bygglov hos komunen , Bajsit   

Ha de bra

 

HEJ DÅ //  Tackida


Mitt nya rum ska se ut så här  

 

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Dream About America

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards